2011-09-04

Vad går den nya metoden ut på?

Jaha hur ska jag äta nu när jag slutat med LCHF? Jag tänker äta med "sunt förnuft" som det så fint heter. Jag måste lära mig att en macka räcker till frukost, till lunch räcker 1 medelstor potatis och inte för mycket kött. Istället fyller jag ut tallricken med sallad.

Det är också viktigt att inte äta de snabbaste kolhydraterna. För hur mycket det än handlar om att göra sig av med mer än vad man äter så gör de snabba kolhydraterna det svårare att hålla sig mätt. Och därför avstår jag från att smaka på socker också. Jag äter inte heller sås till maten, för att dra ner på kalorierna...


Och jag går 2 timmar PW om dagen minst!! Alltså jag går 1 timma på morgonen och 1 timma på kvällen. Ibland tar mina promenader upp till 1.5 timma  så då har jag gått 3 timmar om dagen men jag skriver 1 timma på bloggen eftersom jag antagligen gått saktare när det tagit längre tid. Och jag tycker inte takten spelar så stor roll så länge jag går hela sträckan.


KRAM PÅ ER!



It is time for change!

1 kommentar:

katta sa...

Tackar ödmjukast!! :D
Jag vet att man kan se det på tv4play men då kostar det nog någon krona. Men annars kanske man kan ladda ner det tror jag? :) Kraam!