2011-09-03

Det bästa som finns....


Har ju som tidigare berättat inte velat väga mig. Jag tror nämligen att det sänker min motivation. Och tycker det är jobbigt att hela tiden haka upp sig på vågen. Så jag har nu tagit ett beslut. Jag kommer väga mig om 72 dagar.

Hur kom jag på detta? Det känns som det kommer vara skillnad om så pass lång tid så att jag inte kommer tappa motivationen och eftersom jag är med i 100 dagars utmaningen på http://healthyprawn.blogspot.com/ så fick det bli just den dagen. Nämligen 14 november :D Hoppas jag tappar 10 kilo elr nåt tills dess hehe :D

1 kommentar:

Kattis sa...

Är du inte rädd att det inte ska hända någonting under dessa 70 dagar? Alltså att du ställer dig på vågen där i november och så har du inte gått ner något..

Jag lät bli att väga mig under sommaren, och när jag väl vägde mig hade jag inte ens gått ner ett kilo. På över två månader. Jag fick otrolig ångest och ångrade att jag inte vägt mig tidigare så jag kunde justera min mat/träning för bättre nedgång.
Jag tyckte verkligen att jag hade gått ner, jag kände mig mycket smalare. Antagligen var jag väl bara mindre uppblåst för jag hade ju inte gått ner något..

Hur tänker du kring sånt, när det kommer dröja så länge till vägning?