2011-11-19

BÄTTRE KONDITION

Var ute och promenerade "helgrundan" på 1,1 mil i skogen. Och i slutet så joggade jag ungefär en 1 km lång flat sträcka.
Och jag dog inte av det :)

Det kändes lättare än tidigare. Hade orkat springa lite längre men jag ville inte. Dels för att jag inte vill känna mig sådär jättetrött så jag tappar suget. Och dels för att man lätt kan få skador när man är tung, inte är van och pressar för hårt.

Att det kändes lättare är inte bara för att jag är lättare utan också för att jag har fått bättre kondition. För jag promenerar minst 1 timme om dagen. Och nu senaste tiden har vi börjat gå i en mördarbacke. Jag brukar promenera med min syster och pappa ibland. Och jag vet inte om min syster tycker den är jobbig (hon är iaf snabbast) men min pappa tycker den är jobbig. Han är visserligen lite äldre.
Men jag är alltså den som är långsammast :) Hehe  Så när jag går där , känns det tungt men så fort jag är klar, så känns det som "åhh det var ju inte så svårt" :D

However, back to the point. Jag tror mördarbackar verkligen kan hjälpa konditionen! Och jag hoppas att jag en dag kan vara tillräckligt bra för att springa 1 mil eller 1 halvmara.