2011-08-26

dag 55- Du är så väl ditt huvud som din kropp

Tjenare!

Det har varit dålig uppdatering. I know. Idag var det jättevarmt här och det var jobbigt under promenaden. När jag kom hem kände jag mig jättetrött och ville bara lägga mig typ. Så efter det har jag känt mig ganska hängig.

Nu tvättar jag och har jättemycket tvätt.

En sak jag tänkt på är att man ofta säger saker i stil med, " Bli vän med din kropp", "Min mage spelar mig ett spel" osv... Och då låtsas man som om "jag" är en person, och "kroppen" en annan. Kanske tänker vi att, "jaget" är själen och inte kroppen.

Istället tänker jag mig att det skulle vara bra om man tänkte att kroppen och själen var ett och båda var "jag". Tror det skulle vara nyttigt eftersom vi annars lurar oss själva lättare. En tanke bara...



1 kommentar:

kattiiiiss sa...

Ville bara önska trevlig Helg!