2012-02-24

Jobbigt att jobba

Hej !

Har inte skrivit i bloggen på ett tag. Har jobbat onsdag, torsdag och fredag med lokalvård och jag erkänner det var sjukt jobbigt!! Inte för att jag inte visste det eller något men nu fick jag det bekräftat.

Är ingen morgonmänniska heller. Så det är jobbigt att gå upp tidigt. Sen blir det ju jobbigt när man är ny för jag vill inte stå som ett fån utan kastar mig över allt så att jag hela tiden har något att göra så att ingen blir irriterad.

Det positiva med jobbet var att det blev mycket motion för jag sprang upp och ner i trappor hela tiden. Sprang och hämtade moppen 3 km bort typ. haha

Kan man jobbet kanske man kan planera det bättre.

Jag vill inte gå ut med vad jag pluggar till (har studieuppehåll pga personliga själ) men det är en tuff, bra och lång utbildning. Jag kommer få ett bra jobb med en bra lön.Det jag förstår inte varför vissa lärare på jobbet (jobbar på en skola) låtsas som att lokalvårdare inte finns (vissa är riktigt trevliga). .. Visst de kanske inte har samma intressen osv men vafan man kan la hälsa ändå...

Aja ska vicka lite då och då som lokalvårdare men också som lärare år 1-9..



Inga kommentarer: